петък, ноември 07, 2008

5ролна 7ица

Петролна сéдмица е заглавието, за всички, които като мен не го разбраха на първо четене.

В понеделник гледах Syriana. Филмът не е лош, но посланието му малко ми убягна. ОК, всичко е режисирано от лошите копелета с много власт и пари, и пари и власт. Е съвсем ли няма изход от задънената ситуация?

Вчера пощальонът пак е звънял, но не е намерил никого вкъщи. Затова днес ходих до най-близкия пощенски клон да си прибера писмото-пакет от България.



Подходих към този брой дори с повече предубеждение отколкото към предния (който ми беше първия). Въпреки не особено артистичната според мен тема, текстовете и снимките са на ниво. Но "От любов" ми допадна много повече. Може би защото го четях в колата на път за летището и после по време на полета от София до Дортмунд в края на лятната ваканция. Днес разлиствах списанието докато пътувах за работа и в кратките паузи, които успях да си открадна.

Тук е мястото за благодарности: освен на Господ, семейството ми, приятелите ми и продуцентите ми, бих искал да благодаря на Ивайло, който издири за мен брой 4 и ми го изпрати по пощата.

В неделя завърши тазгодишният шампионат от Формула 1. След драматични обрати в последните обиколки, Шампионската титла при пилотите грабна Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес - първата за Сребърните стрели от 1999 г. насам. Блестящата победа на Фелипе Маса с Ферари пък затвърди и без това убедителната преднина на Черните кончета в Конструкторската надпревара. Днес гледам рекламните банери на един сайт за новини от света на автомобилния спорт: редуват се импресии на Мобил 1 и Шел. И двете компании са производители на петролни продукти. Първите са спонсори на Макларън, вторите - на Ферари. Банерът на Мобил 1 честити титлата на Шампионите - Макларън. Банерът на Шел също честити титлата на Шампионите - Ферари.

Ако не бяха ярките сменящи се цветове на заден план, въобще нямаше да забележа смяната в имената. Чета в списанието за картелите и монопола им в световен мащаб. Чудя се от какъв зор се опитват да пробутват усещането за свобода на избор, рекламирайки различни марки. Вече сме в капана: щеш-не щеш, ползваш петрол и производните му. Защо продължават да слагат прясна стръв?

1 коментар:

Анонимен каза...

За мен беше удоволствие :-)
А и тук е момента и аз да благодаря за "тантото" ;-)))