събота, март 08, 2008

Реклама: Lucky Strike add feat. iPod

Започвам с това, че не съм пушач и нямам iPod.

По принцип винаги съм намирал рекламните плакати на British American Tobacco свързани с марката им Lucky Strike за особено успешни. Дори за един убеден непушач като мен, билбордовете им са един вид привлекателни. Последният, който видях обаче ме оставя с леко раздвоени емоции.

Рекламата продава не просто продукта, а принадлежност: "Всъщност си мухльо?-Няма страшно: пушиш Лъки и си пич!" или "Скучен си и дори не пушиш (както в моя случай), но харесваш нашите билбордове? Значи имаш готино чувство за хумор!".

От друга страна рекламата вече не се ограничава само с производител, лого и слоган. Компания като Apple например отдавна залага на буквата "i". И то доста успешно. Моята първа асоциация като видя тази буква и каквато и да е главна до нея е именно тази компания, логото й и т.н. А един от водещите продукти на въпросната фирма - iPod просто вече не се нуждае от реклама. Сам по себе си той се рекламира дори само с дизайна си. Доказателството е серията плакати, изобразяващи танцуващи фигури със стилизиран iPod в ръка.


Може би някои наистина виждат в обърнатата кутия Lucky Strike стилизиран iPod. Кръглото лого вместо популярния навигационен бутон и предупредителният надпис вместо дисплея на плейъра. ОК. Какво става обаче с недвусмисленото iSmoke. ("аз пуша."), което се мъдри отгоре? Дали от Apple са съгласни да бъдат асоциирани с тютюнева компания (била тя една от най-силните на пазара)?


Интересно ми е дали Apple ще предприемат някакви действия или ще си затворят очите. С второто обаче рискуват една цяла вълна iПродукти да им се изсипят на главата. Продукти, които при това нямат нищо общо с елегантно нахапаната ябълка.

Два примера набързо:

  • iSex - Става за която и да е марка презервативи. На картинката са два кондома. Единият е в "стандартната" квадратна опаковка и е изписал симпатично релефно кръгче. Той ще заеме мястото на навигационния бутон. Дисплеят ще бъде друг кондом в продълговата опаковка.

  • iEat - Реклама на популярна верига за бързо (и вредно) хранене. Кръгъл бургер сниман отгоре вместо логото на Lucky и готово. Как да бъде решен дисплеят оставям на дизайнерите.

4 коментара:

anchett каза...

хмм :) интересни въпроси задаваш. Честно казано, аз изобщо не се замислих, дали Епъл имат нещо общо с рекламата. Но много се изкефих, като видях билборда, преминавайки с метрото. Оригинално е. Чак ми се припуши (официално съм непушач).

Поздрави съседски :) радвам се, че намина през моето уеб-ателие

Marin Petrov каза...

Всъщност аз се радвам, че "наминах" (какво ти минаване, от два дена вися с часове там) през блога ти, защото страшно ми допадна! Поздрави съседски и на теб! Имаш бира (или чай!) от мен по повод първия коментар в блога ми! М

anchett каза...

бира, бира !!! :)

Анонимен каза...

Хехе а дали Apple се радват, че етид Трипод унищожава света? Виж тук: http://www.youtube.com/watch?v=YsxP80bA54g